אגו, מה התפקיד שלו בחיים שלכם? האם הוא מנהל אתכם או אתם מנהלים אותו? יש מצב שבגלל האגו אתם לא מתקדמים? 

ומה עם תחושת פגיעה באגו שאומרים לכם לחזור אחורה בתרגול, או להוריד משקל? אולי אפילו לעצור ושמספיק להיום ? מה זה עושה לכם?

מאת: עידן מוקרון

היום נתאר שתי זוויות ראייה בנוגע לאגו. הזווית הראשונה, כאשר האגו מנהל אותי. הזווית השניה טוענת שאני שולט באגו ומתעל אותו להתקדם באימונים וביכולות התנועתיות שלי בתור מתאמן.
כאשר אתם נכנסים ל"בוקס" או אימון קרוספיט, כתוב בגדול: "להשאיר את האגו בחוץ", אבל יש משחק מאד גדול בתחום הכושר בין אגו להצלחות ותחרותיות.

לחצו פה: אל ערוץ הטלגרם שלנו – ערוץ fitpanel.co.il

הדרך שבה לומדים דברים 

מכירים את זה שרואים סדרה או פסקול של סרט שוב ושוב, ומדקלמים ביחד את הטקסט של השחקנים יחד איתם? זאת יכולת זיכרון ותרגול. ביכולת הזאת אנחנו צריכים להשתמש לטובת העולם הרחב של ג'ימנסטיק.

אחד הדברים הידועים ביותר בשביל לזכור פעילות מסוימת הוא ביצוע כמות חזרות עצומה עד שנעשה אותו בטבעיות –  לרוב מדובר על כמות של יותר מ300 חזרות. דוגמא נוספת: על מנת ללמוד חומר או נושא מסוים בעל פה אנחנו צריכים להתעסק בחומר הנלמד פעם אחר פעם לפי ההנחה: "מי שיתעסק יותר בחומר יזכור יותר טוב" דבר אשר יוביל להצלחה מהירה יותר וזה מה שאנחנו מחפשים.

הבעיות שהאגו עושה 

משולב פה גם ניסיון אישי שלי- ואתם מוזמנים להגיב עם הניסיון שלכם. הבעיה הראשונה היא היכולת לקבל הערות וביקורת. כאשר התחלתי להתאמן לא הסכמתי להגיע למצב בו יעירו לי כי אני חייב לעשות את התרגיל בצורה הטובה ביותר. אם העירו לי כעסתי על עצמי והבטחתי לעצמי שזה לא יחזור שנית.
בעיה נוספת והעיקרית היא: ה"לרדת בסקיל" או מילה נרדפת ל "תוריד משקל". כאשר מתאמן רוצה להצליח סקיל גבוה לדוגמה עליית כוח על המתח (בר מאסל אפ) והוא מגיע למצב שהוא לא מתקדם ונתקע במקום, ההגיון ומה שצריך לעשות זה לרדת בסקיל מה שאומר לקחת צעד אחורה ולעבוד במצב הזה. אינספור מתאמנים, כולל אני, חוו את ההרגשה הזאת שמבחינתם לרדת בסקיל אומר שזה "פשוט לי מדי" וככה אני לא אתקדם.
לרוב האגו שלנו לא מאפשר לנו לקחת סקיל דאון כי מסיבה מסוימת אנחנו מעדיפים להישאר במצב הנוכחי ולהמשיך להיכשל. 

אגו

תסכול ועמידה במקום

האגו עלול להוביל אותנו לתסכול ולמצב של "עמידה במקום" וחוסר התקדמות. המתאמנים לא יוותרו לעצמם ויגידו "אני אלך צעד אחורה לבסיס כדי להתקדם" אלא, ימשיכו להתעקש ולנסות. כתוצאה מכך, המתאמן חווה רק כשלונות ותחושת תסכול מהאימון. ההשלכות יהיו לרוב דחייה של הניסיון הבא או ויתור לחלוטין של אותו אלמנט ובמקרים קיצוניים יותר אפילו פציעות.
יתר על כן ואני חייב לציין – אין הבדל בין נשים לגברים, יש הבדל במוכנות להקשבה. נחשפתי ל"נעילת אגו" של מתאמנים. כלומר, הגענו למצב בו המתאמן מתוסכל מהמצב בוא הוא לא מצליח את התרגיל וגם כאשר הוא מנסה להקשיב לעצה או לדרך בכיוון אחר, הוא לא יישם אותה ויותר מזה לא באמת ינסה להבין למה אני מתכוון ולמה זה לא עובד. כך אנחנו מגיעים לתוצאה שהמתאמן ממשיך בשלו מכיוון שהוא החליט שהיום הוא חייב להצליח.

המשמעות של ירידה בסקיל

כשאני מבקש מהמתאמנים שלי להוריד סקיל ולקחת צעד אחורה זה נעשה ממספר סיבות. הראשונה היא היכולת הבסיסית של ההבנה התנועתית. פעמים רבות שאנחנו עולים במורכבות של התרגילים אנחנו שוכחים את הבסיס פתאום כי זה מרגיש לא נכון באותו רגע לעבוד ככה.
הסיבה השנייה היא צבירת ביטחון. ביצוע התרגיל עם מספר רב של הצלחות ומינימום כשלונות גורם למתאמן להסתכל בפרספקטיבה יותר עמוקה של הבנת התרגיל וככה לגלות את הטעויות לבד. כך למעשה, נוצרת תחושת ביטחון עם ביקורת עצמית.

חוסר בכח

אי הצלחה של סקיל עלולה להיגרם גם מחוסר כוח של שרירים הנדרשים לביצוע התרגיל. לפעמים אנחנו לא מספיק חזקים ( כרגע) כדי לבצע את אותו תרגיל ואנחנו צריכים לחזור לתרגילי כוח בסיסיים על מנת להתחזק ולהצליח.

הדיוור של fitpanel – מתחברים אלינו לקבל כתבות:

הצטרפו חינם לשירות

הצטרפו חינם ותהנו מהתכנים האיכותיים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם.



מאשר משלוח פרסום, דיוורים ועידכונים

הזהב שבאגו

בואו נסתכל על זה בעיניים חיוביות יותר: אגו זה דבר טוב כל עוד אתה מנהל אותו והוא לא מנהל אותך. אגו עזר לי להשתפר בכל תחום בחיים, בגימנסטיק האגו אומר לך שאתה חייב להצליח, שאתה לא יכול לפחד, לא יכול לקרות מצב כזה שאתה לא מצליח. 

יותר מכך, אם הבטחת לעצמך שזה קורה אז פשוט מאוד, זה קורה. אתה תדחוף את עצמך ואת הגוף שלך לקצה בשביל להצליח. כאשר זה קורה התחושה היא מדהימה ובעיקר ממכרת. ההצלחה הזאת של הסקיל שקרתה רק מההתעקשות החוזרת שלך היא הרגשה מדהימה. 

כשתצליחו לנהל את האגו שלכם, אתם תבינו מה אתם שווים ותצליחו להתקדם, לפרוץ דרך ולהתקדם בעזרתו ובזכותו. 

לדעת לוותר ולהקשיב למאמן

לפני שאתם חוזרים לעבוד על סקילים ותרגילים בגימנסטיק או בכל תחום אחר בחייכם, עם כמה שהאגו גדול ואפשר להשתמש בו לטובתכם, עדיין אי אפשר להתעלם מעצות והערות ממאמן שזאת העבודה שלו. עם כמה שקשה לכם, ברגע שהמאמן שלכם אומר לכם שזה הזמן לוותר או מספיק להיום, תעשו לי טובה ותקשיבו לו, הוא חושב כרגע משיקול דעת מקצועי לחלוטין ונטול אגו.

תקועים בסקיל מסויים בגלל האגו וצריכים עזרה? צרו קשר עם עידן לאימון אישי:

אני רוצה להתאמן או להעזר בשירותי כותב/ת הכתבה:

אנא צרו איתי קשר