סקר שנערך במסגרת מחקר לזיהוי טרנדים של ריצה בשנת 2017 מצא, כי מעל 61 אחוזים מהרצים מאזינים למוזיקה בזמן האימון. כתבנו מבחני אוזניות רבים (בראנפאנל- מגזין הריצה בעיקר), אבל מה עם סוג המוזיקה אליה כדאי להאזין וכיצד לעשות זאת? הנה ארבע דרכים להאזין למוזיקה בזמן האימון.

כתב: אופיר סבר

ישנם יתרונות רבים לאימון עם מוזיקה. מבחינה מנטלית, המוזיקה יכולה להכניס אותנו למצב רוח ״קרבי״, להחדיר בנו מוטיבציה ולעודד אותנו להמשיך לרוץ, גם אם ממש לא מתחשק לנו באותו הרגע. אך לא כל שיר יעורר בנו מוטיבציה. אנחנו מחפשים שירים קצביים שאנחנו אוהבים, וכדאי לחבר את כולם לרשימת השמעה (playlist), כדי שלא נצטרך להתעסק עם העברת שירים, דבר שעלול לפגוע באימון. 

איזה מוזיקה מעוררת בנו את המוטיבציה הזו? חשוב שאלו יהיו שירים שאתם אוהבים לשמוע ושתוכלו לשאוב מהם אנרגיה, תחשבו  ״Eye of the Tiger״ או "The Final Countdown״.


אל תפסידו כתבות מעולות- הצטרפו לניוזלטר השבועי פה!

הצטרפו חינם לשירות

הצטרפו חינם ותהנו מהתכנים האיכותיים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם.



מאשר משלוח פרסום, דיוורים ועידכונים


קצב המוסיקה ככלי אימוני

אתם בטח כבר מודעים שלשירים יש קצב שנמדד ב BPM (Beats Per Minute). אפשר לנצל זאת לטובתנו, ולבחור שירים עם BPM שיכתיב לנו את הקצב. ה- BPM המומלץ לאימון ממוצע נע בין 120 ל- 140, והמון שירים שאתם כבר מכירים ואוהבים נמצאים בטווח הזה. במקרה זה קצב שגם תואם לקצב דפיקות הלב באימון ממוצע. שירים עם BPM גבוה יותר יתאימו לאימונים בעצימות גבוהה יותר, ושירים עם BPM נמוך יכולים להתאים למתיחות אחרי אימון למשל. למקצועיים ולמשקיעים בינינו, אפשר ממש לתכנן פלייליסט עם שירים בקצבים שונים, שיתאים לחימום, אימון אינטרוולים ושחרור!

יתרון נוסף של האזנה למוזיקה בזמן אימון הוא שמוזיקה מסייעת לנו להגיע למצב שדובר עליו כאן המון- והוא ה- Zone. האזנה למוזיקה הנכונה מסייעת לנו להפיג את המחשבות על הקושי שאנו חווים, ממקדת אותנו במשהו אחר מלבד הכאב או השריפה בשרירים ופשוט מכניסה אותנו לזון.

ספוטיפיי – אינסוף שירים ופלייליסטים

ב 2018 הגיעה לישראל ענקית שירותי הסטרימינג למוזיקה ספוטיפיי, אשר הביאה איתה ספרייה כמעט אינסופית של שירים, וביניהם תוכלו למצוא פלייליסטים של שירים לפי BPM, אותם בנתה ספוטיפיי וגם רשימות השמעה שהרכיבו משתמשים אחרים ושיתפו אותם בציבור. כך גם אתם תוכלו להרכיב רשימת השמעה בעצמכם, ואף לשתף אותו עם חבריכם.

אם תכניסו לשורת החיפוש באפליקציה "BPM", תוכלו למצוא רשימות השמעה רבות בקצבים מתאימים לאימונים, או לחלופין לבחור מתוך הקטלוגים הרבים את קטלוג "Wellness" ולמצוא שם פלייליסטים שמתאימים למדיטציה, לעידוד הנפש וכן, גם ריצה.

הגרמין מנגן

אם אתם הבעלים הגאים של שעון גרמין איתו אתם רצים, וודאי תשמחו לדעת שתוכלו להכניס למכשיר שירים ורשימות השמעה. אך העולם התקדם מזמן לשירותי ענן וסטרימינג, ואל דאגה, תוכלו לעשות גם את זה. גרמין מציעה תמיכה בכמה יישומי צד שלישי כמו ספוטיפיי ודיזר, שיאפשרו לכם להאזין לשירים האהובים עליכם, בדגמים נבחרים באמצעות חנות האפליקציות שלה- IQ connect.

יוטיוב במקביל

תלוי במכשיר הנייד שברשותכם, בהרבה מכשירים כיום עם מערכת הפעלה של אנדרואיד ניתן לפתוח 2 אפליקציות במקביל באמצעות מסך מפוצל (Split Screen). כך תוכלו לשמוע שירים ביוטיוב ולהשתמש באפליקציות אחרות במקביל כמו מפות של גוגל או אפליקציות

 

טריק נוסף הוא ניצול של גליץ' שלא בטוח שישאר עוד הרבה הזמן. הוא יכול לעבוד גם באנדרואיד וגם באייפון, וכל מה שצריך הוא להיכנס לדפדפן (עדיף גוגל כרום או פיירפוקס), להיכנס באמצעות שורת הכתובת ליוטיוב (לא לאפליקציה). מה שתקבלו הוא את גרסת המובייל של יוטיוב. כעת דרך ההגדרות לחצו על האפשרות שתעביר אתכם לגרסת הדסקטופ (Request Desktop Site). הפעילו את השיר הנבחר ופתחו את שורת ההתראות. אתם אמורים לראות את הסרטון המתנגן כהתראה, וכעת תוכלו למזער את הדפדפן ואף לכבות את המסך מבלי שהמוזיקה תפסיק.

רדיו דיגיטלי

דרך נוספת להאזין למוזיקה בזמן אימונים, היא חזרה לבייסיק – הרדיו. אמנם האזנה לרדיו קלאסי, סטייל FM, כבר פחות רלוונטי בעידן המודרני, בטח ולא תואמת לקצב עקב שידורי חדשות, פרסומות ואף שירים איטיים, הרדיו התקדם והתפתח בעולם הדיגטל, ותחנות רדיו כמו 99FM, גלגלצ ו- 88FM, מעניקות לנו רשימות השמעה on-demand. רדיו 99FM למשל, משתף פעולה עם מרוץ הלילה של תל אביב, ובונה רשימות השמעה בעברית ובאנגלית שיתאימו לתכנית הריצה שלכם. אך רדיו כמו רדיו, ההשמעה היא לפי רשימה, ולא ניתן לעבור בין שירים.


אפשר גם לעקוב אחרינו בטלגרם: הצטרפו פה https://t.me/FITPANEL

fitpanel