הגימנסטיק זה תחום ענק שכולל אלמנטים ותנועות כנגד משקל גוף בלבד (לדוגמא עמידת ידיים, מקבילים, מתח ועוד..). הדרישה היא להשיג את היכולת להניע את הגוף לאורך טווח תנועה משתנה ללא משקל חיצוני. אבל ביצוע חלק מהתרגילים מעורר לעתים חששות ואפילו פחד מסוים בהתחלה. כיצד להתיחס לפחד הזה וכיצד להתגבר עליו?

מאת: עידן מוקרון

רובנו ללא עבר של ספורט תחרותי או יתרון בענף ספורט מסוים, לכן, נוכל להגיד בפה אחד שהמטרה המשותפת היא להשתפר ולהיות טובים יותר ממה שהיינו אתמול. בגימנסטיק העבודה שלנו איטית ודורשת תרגול רב, אנחנו נדרשים לבצע תנועות שלא בהכרח מזכירות פעולות מהיום יום (כגון deadlift & farmer carry).   


מומלץ – קבלו פה את ערוץ פיטפאנל בטלגרם!


חשש ופחד מכשלון 

היום נדבר על שני נושאים שאני מתמודד איתם בתור מאמן קרוספיט וג'ימנסטיק: הנושא הראשון הוא החשש, הפחד מלהיות הפוכים על הידיים כי לא עשיתם את זה מאז שיעור ספורט בכיתה ב'. יתרה מזאת, צצות מחשבות של פחד מכישלון בתרגיל החדש ונוסף על זה אני חושב שאני לא חזק מספיק.

מצד אחד, הפחדים והחששות הם טבעיים, אנחנו צריכים את הפחד על מנת להימנע מפציעות אחרות וכך נרגיש מתי לעצור. מצד שני, נסו להפסיק להתלונן, תפסיקו לחשוב מה יקרה, כמה זמן לא עשיתם את התרגיל הזה, או להעז להגיד בקול אין סיכוי שאני אצליח את זה. המאמן לצידכם ואתם יכולים לסמוך עליו ובטח שגם לסמוך על עצמכם. התפקיד של המאמן זה לשמור עליכם ולדעת כמה ואיך אפשר לאתגר אתכם. תזכרו אתם יותר חזקים ממה שאתם חושבים.

נמדוד הצלחות באימון

עכשיו לחלק הפרקטי, אנחנו צריכים להתרגל לתנועות חדשות ולא נוחות, מה שמוביל לעבודה "שחורה" של ביצוע תנועות זהות פעם אחר פעם. בעייתי לראות התקדמות מהירה ובטח בפעם הראשונה שנתקלתם בניסיון להצליח תרגיל חדש. אימון לא נמדד לפי ההצלחות והכישלונות שלכם, הוא נמדד לפי ההתמדה והעומס שייצרתם לאורך זמן ושמרתם על שגרה מסודרת. חשוב לזכור, גם 15 או 30 ניסיונות כושלים להתהפך על היידים עדיין נחשבים כחלק מהאימון ומבחינת הגוף שלכם אתם לומדים ומתרגלים תנועה חדשה שבסופה המטרה היא להרגיש בה נוח.

איכות התרגילים

הנושא השני הוא איכות ביצוע התרגיל. הרוב המוחלט של המתאמנים צריכים לשנות את התפיסה שלהם בנוגע לביצוע תרגילים. כלומר, חייבים להבין שיש המון צורות והקלות או שינויים בין מתאמן אחד לשני, זאת על מנת לאפשר למתאמן לבצע את התרגיל בצורה האיכותית ביותר. עבור כל מתאמן נדרש גירוי שונה בתרגילי גימנסטיק. אמנם, לעתים התנועה נראית פשוטה או קצרה, אך למעשה היא חלק מתהליך התקדמות בסולם הקושי להשגת המטרה הסופית.

זמן וקושי ההתמודדות

לאחר שהתמודדנו מול מכשול הפחד וההבנה של איכות ביצוע התרגיל, נותרנו עם החלק האחרון שהוא להמשיך להתמודד מול התרגילים גם כאשר לא מצליחים. כן, החלק הזה עלול לקחת מחודש וחודשיים וזה בסדר! אתם, בתור מתאמנים, עוברים תהליך אשר כלול בתוכו עליות וירידות ובסופם משיגים את המטרה.

מניסיון אישי, מתאמנת שלי התמודדה מול אתגר של Ring Muscle Up בו מתחילים תלויים על הטבעות וצריך להגיע למצב שאנחנו עם הכתפיים מעל הטבעות והמרפקים נעולים. ההתחלה של האתגר לוותה בחשש גדול מגובה הטבעות. בסוף התהליך, ולאחר הצלחות קטנות, היא הצליחה את האתגר, כל זה במשך 4 חודשים. בתור מאמן, ידעתי שהיא תצליח כי עבדנו לפי הנוסחה של התמדה וחוסר ויתור למרות מספר רב של כישלונות. בכל אימון המשפט "היום זה קורה" הופיע.

ההצלחה מרגשת! 

לרגע היא חשבה שזה היה חד-פעמי, "פוקס", אבל מיד הצליחה פעם נוספת. כמובן שפה לא סיימנו את האתגר והתחלנו לחשוב איך אנחנו מתקדמים למספר חזרות רצופות ללא הפסקה. היא ממשיכה להתמיד בין פעמיים לשלוש בשבוע ואתם כבר יכולים לנחש את התוצאה.

לסיום, שינוי המחשבה שלנו בהתמודדות מול תרגילים חדשים יוביל אותנו אל ההצלחה. כן, כל מתאמן צריך התאמות שנכונות ספציפית אליו שיקדמו אותו למטרה שלו באופן הכי מהיר ובטוח. הכלים שיש ברשותנו הם לסמוך על עצמינו ולסמוך על המאמן. תחושת ההצלחה שמלווה אותנו בסוף התהליך היא אדירה ושווה כל כשלון ותסכול שחווינו. עשו חישוב מחדש בנוגע לדרך שאתם מתמודדים עם האתגר שלכם ותשאלו את עצמכם, אולי הדרך התמודדות שלכם מול האתגר יותר פשוטה ממה שאתם חושבים?

הכותב- עידן מוקרון, בעבר שחיין ברמה ארצית, מאמן קרוספיט בראש העין, מוביל את אימוני הג'ימנסטיק במועדון. מתאמן בקרוספיט תחרותי למעלה מ-3 שנים. מעסה רפואי מוסמך מטעם מכללת "וינגייט", סטודנט אוסטאופתיה ודיקור יבש. הדבר הכי חשוב לי הוא הקהילה, להתאמן עם אנשים שאני אוהב ולזכור גם להנות מהדרך. במה אני מאמין? כל כישלון הוא עוד צעד להצלחה.

מה דעתכם? הגיבו בעמוד הפייסבוק של Fitpanel.co.il, לא בפייסבוק? עקבו אחרינו באינסטגרם

רוצים להתאמן עם עידן? מלאו פרטים והוא יחזור אליכם:

אני רוצה להתאמן או להעזר בשירותי כותב/ת הכתבה:

אנא צרו איתי קשר

ולא לשכוח להצטרף לניוזלטר השבועי המעולה שלנו: 

הצטרפו חינם לשירות

הצטרפו חינם ותהנו מהתכנים האיכותיים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם.



מאשר משלוח פרסום, דיוורים ועידכונים